АУДИТ ІНТЕГРОВАНОЇ ЗВІТНОСТІ: АУДИТ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ ДОПОВНЮЄТЬСЯ АУДИТОРСЬКОЮ ПЕРЕВІРКОЮ ЗВІТУ ПРО УПРАВЛІННЯ

Підприємства суспільного інтересу та великі підприємства в Україні з 2019 року мають проходити аудит інтегрованої звітності. Фінансова звітність доповнюється Звітом про управління. Про ці нормативні вимоги надходить величезна кількість повідомлень. Проте, майже немає роз’яснень про те, як скласти Звіт про управління і, тим більше, провести перевірку його достовірності.

Фахівці Міжнародного Інституту Аудиту DFK готують науково-популярні та методичні роз’яснення і рекомендації щодо цього.

Ми інформуємо наших клієнтів про проект методичних рекомендацій Мінфіну України щодо складання Звіту про управління. В цілому, Мінфіном вибрана не стандартизована, а довільна форма цього Звіту. Інформацію нефінансового характеру рекомендовано наводити у таблицях, інфограмах, графіках, рисунках тощо. Найімовірніше, суб’єктам господарювання доведеться формувати цей Звіт з урахуванням самостійно обраних підходів та показників. За такого випадку, для більшості з них це буде проблемою.

Ми рекомендуємо своїм клієнтам два шляхи вирішення цієї проблеми.

Перший: скористатись послугами аудиторських компаній, значна частина яких розробила власні методики формування Звіту про управління. Як і наша компанія.

Другий: покластись на своїх спеціалістів. При цьому, головними є низка чинників:
1) професійний. Чи є у працівників підприємства досвід та кваліфікація для виконання такої роботи;
2) цільовий. Чи є у керівництва цільові сподівання на результативність нового публічного представлення свого підприємства. Звіт про управління має покращити імідж Вашого підприємства, як позичальника, інвестиційно-привабливого суб’єкта, соціально-відповідального підприємства, що дотримується екологічних стандартів. Це особливо важливо для Ваших потенційних партнерів з розвинутих країн;
3) організаційний. Чи є можливість на Вашому підприємстві забезпечити ефективне горизонтальне організаційне об’єднання спеціалістів різних служб у команду для постійного представлення Вашого бізнесу в нових соціо-еколого-економічних реаліях.

Ці три чинники не є надуманими. Більше того, самостійна підготовка дієвої інтегрованої звітності була цілковитою реальністю у роботі підприємств у радянський період.

Цікавий факт: майже до 2000-х років  річна звітність українських підприємств була інтегрованою. Наприклад, Річний звіт сільськогосподарського підприємства включав 3 форми фінансової звітності, 3 форми (як тепер називають) з соціальної відповідальності (рівень оплати праці, ЖКГ і соцсфера, фонди стимулювання і соцпризначення), 1 форму, що можна тепер ідентифікувати як дотримання екологічних стандартів та 7 форм щодо фондозабезпеченості, капітальних інвестицій та іншого, що тепер називають звітністю про перспективи розвитку, продуктивність і інноваційність. Ось так!

Можливо на Ваших підприємствах залишились фахівці, які ще про таке пам’ятають. 

ЗВЕРТАЙТЕСЬ, ДОПОМОЖЕМО У БУДЬ-ЯКОМУ ВИПАДКУ!!!

Виникли питання?

Залиште свої контактні дані і наші експерти обов'язково з Вами зв'яжуться